מנקים לפסח? כך נשמור על השמחה בבית

    חיה ספיר No Comments on מנקים לפסח? כך נשמור על השמחה בבית

    ציפי קולטניוק מוזיקאית ומרצה להעצמת נשים משתפת את רחל פסטג בתחושות בניקיונות לפסח, מהם הטיפים לעבוד בשמחה? והחיזוק שקיבלה קולטניוק בעקבות המראיינת

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית עניין משפחתי אירחה רחל פסטג את ציפי קולטניוק מוזיקאית ומרצה להעצמת נשים שדיברה על השמחה בניקיונות הפסח:  "אני לא אוהבת לנקות כי אני אוהבת יצירתיות, אז אני קונה לכל חדר משהו קטן ואז אני מרגישה שיש לי פרס בסוף העבודה, בפרשה מסופר שהכהן מפנה את הדשן ובעצם יכלו למנות מישהו אחר אבל זה אותו כהן שמדליק את האש במזבח כי גם שעושים פעולות אפרוריות וקשות זה חלק מעבודת ה' שלי וחלק מהיציאה לחירות וכשמתבוננים בזה זה נהיה יותר קל".

    קולטניוק חידשה את המשפט "משנכנס אדר מרבין בשמחה" כי היא גם אומרת: "משנמשך" אדר מרבים בשמחה גם בניסן שיש הרבה מטלות, אם כבר עובדים אז לעבוד בשמחה" "כל פעם שאני מנקה במיוחד במטבח אני מכוונת על איזה תכונה לא טובה בנפש שאני רוצה להוציא ממני, לפעמים הילדה הקטנה אומרת לי אמא את עובדת קשה נכון? ואז היא מאלצת אותי להיות שמחה". 

    קולטניוק שיתפה כי: "אני ילדה שמינית ממשפחה של 11 ילדים ואנחנו אוהבים את פסח כי עבדו בצורה מאד נעימה בלי היסטריה". וזה חשוב במיוחד בחג הזה של והגדת לבנך להנחיל את הצורה של פסח בשמחה, אחד האלמנטים של עבודת פרך זה שפרעה נתן לגברים עבודה של נשים ולהיפך, וגם שבנו וסתרו להם הכל ומזה לקחתי דוגמא לעבודות שלנו בפסח: לבנות ולסתור זה הביקורת העצמית שלנו שאני אומרת לעצמי לא עשיתי כלום ואני לא בהספקים, וגם לא להסתכל על העבודה של אחרים כי התוספות על ההלכה לא חובה  לעשות אלא מה שמתאים לי לפי הכוחות שלי". 

    בסיום הראיון ריגשה קולטניוק בקבלה שקיבלה על עצמה בזכות פסטג :"חיזקת אותי כי אמרת שקיבלת על עצמך קבלה בצניעות לזכרם של האחים פלאי ואני גם קיבלתי על עצמי בזכותך וכל יום אני מתמידה בזה והאחים פלאי עולים לי מול העינים". 

    האזינו:



    0 תגובות